maandag 5 april 2021

Replica NIEUPORT 17 gevechtsvliegtuig WO1




 Als ik een film mag promoten, adviseer ik Fly Boys. Deze film gaat over het escadrille-lafayette van de Franse luchtmacht in de 1e WO. Onder het registratienummer N124 vlogen Amerikaanse vrijwilligers voor Frankrijk, wat mede het begin is geweest van betrokkenheid van Amerika bij WO1. Men maakte gebruik van het toen moderne toestel NIEUPORT 17, zeer groot in gezet bij de slag om VERDUN in 1916. Het inspireerde mij een replica te maken van 1:15. lengte 39cm vleugel overspanning 51cm. Ik heb gebruik gemaakt van een A4 tekening van internet en veel foto's. Door mij worden nooit modeldozen gebruikt, dus ook deze is van materiaal dat in mijn werkplaats op voorraad is van mijn modelbouw. Een vliegtuig is buiten mijn comfort zone, maar inspiratie en uitdaging is de drive.