vrijdag 30 april 2021

ER GAAT EEN STOFDOEK OVER PIERRE.

 Er gaat een stofdoek over Pierre, wel ingewijden weten dat in de jaren 80-90 door mij een essay geschreven over kaapvaart in de 18e eeuw. Nooit uit gegeven! Ik geloof ca 300 A-4 tjes. Het is een verhaal op basis van geschiedenis momenten. Het geheel is aan elkaar geschreven in de vorm van roman. In de jaren '80 was het culturele bewustzijn van de inwoners van Zeeland nog niet hoog. En was een verhaal over kaapvaart niet zo interessant. Tijden veranderen door Facebook, instagram enz. Heel veel mensen koesteren nu oude filmpjes en foto's van het verleden. We zij bewust over waar we vandaan komen. Dus tijd voor mijn stofdoek. MAAR!

De fantasie van de mensheid moet worden opgeschut en dan komt mijn modelbouw onderneming naar voren.



Waarom niet opzoek naar de schepen die door kaapvaarders werden gebruikt, de snelle kotters met zwaar overtuigde tuigages. Helaas die tekeningen zijn er niet of lijken niet. Zelf ontwikkelen. En dat gaat de lezer van mijn blog mee maken. Ik ontwikkel een kotter met een werkelijke lengte van 24 meter in de verhouding 1:50. 



En dan als die replica klaar is gaan we het geheel samenvoegen met de story's, wie weet met popcast. Dus voor mij voorlopig poetsen aan de story en een boot bouwen.