maandag 11 januari 2021

De gouden tip!

Ook deze tip heb ik al eerder geplaatst, toen vertelde ik dat een Engelse modelbouwer de neus vol zette met hout. Waarom? De plankjes moeten op spantjes rond worden gezet op de ronde neus. In dit geval een houten zeilschip. Als de holle ruimten niet solide zijn, is de constructie zwak, maar tevens zullen de latjes niet mooi rond trekken over de neus. Mijn tip is gebruik DAS klei, dat is een hobby "klei" welke snel uit zal harden. Ik modelleer de neus met DAS rond, zorg wel dat er voldoende hout is om op te lijmen.

Inmiddels is mijn spiegelretourschip bijna "waterdicht", niet dat het schip ooit zal varen, maar na het dicht zetten van het casco komt een nieuwe fase. 

Eerst het definitieve juk waar het op komt te staan en dan buitenzijde opschuren en in de eerste beschermlaag