woensdag 19 september 2018

VORDERINGEN

BloggerImage BloggerImage BloggerImage
Vandaag heb ik tijd gehad om verder te werken aan mijn duo halve manen, ten eerste heb ik de mast inlaten versterkt. Toen heb ik het hoofddoek gemonteerd en vast gezet met kit. Het schip heeft aan weerszijden 4 kanonpoorten, ik heb de ruimten geplaatst. Verder zijn de bijdekkken gesloten. Langzaam worden het boten. Volgende stap is het plaatsen van de demontabele masten. Dan ben ik klaar om het geheel te schuren en het casco strak te maken om te voorzien van beplanking.
DeE modelbouw is voor mij totaal nieuw, ik heb de lat nog niet super hoog gelegd. De tekeningen die ik heb Ijn tekeningen van bouwdozen en dus absoluut niet compleet. Veel eigen inbreng nodig en inzicht.
Het planken wordt ook nog spannend, ik wil een deel van het hout zelf zagen.
Tot de volgende.