maandag 24 september 2018

HOUT GEVONDEN

Het is bekend, dit zijn mijn eerste werkstukken. Ik weet dus weinig! En dat kan ik een groot voordeel vinden. Ik hou niet van forums, dus mijn zeer brede netwerk geeft de info.
Als je houten schepen wilt gaan bouwen dan moet je zelf bepalen hoe die er uit moet gaan zien. Ik hou niet van VOC schepen die in een museum blinken van de vernis, ieder zijn smaak. Nee mijn schepen moeten er geleefd uitzien. Geleden moeten ze hebben, dus is mijn keus voor het hout wat makkelijker, ik ga voor gewoon vuren. Met daarna een donkere afwerkin, met daarbij gebruik van primaire kleuren. Hout kan je kopen, ik kies voor kant en klare latjes van 7mmx1,5mm makkelijk buigbaar taai hout, alleen voor de ronde kanten.
De rest wordt dicht gezet met zelf gezaagde latjes 7mmx3mm vuren hout van de PRAXIS.
Een goede zaagtafel is een moetje, maar die had ik al.
BloggerImage