dinsdag 21 april 2020

DOPEY HERRIJST

Dopey was de naam van 2 zeilboten die mijn vader heeft gehad voor de 2e wereldoorlog en aan het einde.
Eerst in de jaren 30 een kleine BM. Deze wedstrijd zeilboot uitgevoerd met torentuig, gebruikte hij tot het begin van de oorlog. Tijdens de oorlog werd er niet gezeilt op de rotte meren van Rotterdam. De boot werd verkocht en eind van de oorlog kwam het moment dat hij een 2e hands 16m2 BM op de kop tikte. Tot en met 1949 was zijn 2e Dopey in Ijn bezit, maar de tijd was dur en het gezin en zijn zaak koste veel geld. Zelf had ik samen met mijn broer in de jaren 60 een 16m2, mooie tijden van weleer, met tochtjes op de rotte meren. Mijn vader heeft Dopey altijd mee gesleept in zijn gedachten. IK bouw nu Dopey uit de vrije hand, met een globale kleine tekening en een foto grafisch geheugen. DOpey kennen mijn broer en ik alleen van een plaatje, nu komt hij bij mij in de werkplaats tot leven.