maandag 20 augustus 2018

De uitdaging is begonnen.

Om een houtenzeilschip  te bouwen is een tekening de belangrijkste aankoop. Ik ben aangevangen met een redelijk simpele tekening, maar het moet leuk blijven.
Naast de tekening is een investering in een tafel figuurzaag geen luxe. Ook kocht ik een Engels boekje met waardevolle tips.
Verder ga je gewoon beginnen. Je moet natuurlijk wel van boten houden , ik heb in het verleden veel aan zeilen gedaan. En bouwde ooit een kleine zeilboot. Dus als dat kan, dan moet deze hobby lukken.
BloggerImage F
Eerst heb ik mijn tekening groter gemaakt met mijn printer, daarna heb ik malllen gemaakt en deze over genomen op triplex populieren hout. En dan maar zagen.
P.s ik maak gelijk 2schepen, wel de zelfde, mogelijk verkoop ik er 1, leuk om de kosten te dekken.
BloggerImage
Voorlopig ben ik aan het figuurzagen, het lijkt nu nog niks. Maar je moet er wel een beeld bij maken voor je zelf. Tot de volgende.